Србија ће истрајати у борби са загађењем ваздуха и животне средине
Министар заштите животне средине Горан Триван рекао је да Србија има природне ресурсе који нам омогућују да се одржимо и опстанемо у налету климатских промена, које су планетарне и готово незаустављиве, а да ли ће то тако и бити зависи од свих нас, наших одлука и практичних решења којима ћемо заштитити животну средину од даље деградације. „Ваздух је примаран за здравље људи и животну средину, без кисеоника не можемо, а један од највећих загађивача је саобраћај, велика емисија штетних гасова из старих аутомобила којих је превише у нашој земљи. Истрајаћемо у иницијативи да се у Србији од наредне године забрани увоз половних аутомобила са евро 3 мотором, ако не и евро 4 и да се створе услови и олакшице како би се повећала употреба елекричних и хибридних возила”, изјавио је Триван на Сајму аутомобила у Београду приликом доделе признања за ЕКО-атомобил 2019.године у Србији, које је припало Тојоти Короли 1.8 хибрид.
Он је рекао да отпора има али да су аргументи неумољиви. Указао је да према процени Светске здравствене организације у Србији годишње умре 6.500 грађана од последица загађења ваздуха. Навео је да је у нашој земљи више од половине возила старије од 10 година, и да се, ако наставимо са увозом таквих возила претварамо у европско гробље аутомобила.
У Европи је више од милион електричних возила и не постоји ниједан разлог да их у Србији не буде више од садашњих 250, рекао је министар указујући да нам је у достизању европских еколошких стандарда најважније да смањимо загађење животне средине.
Директор Агенције за заштиту животне средине Филип Радовић изнео је податак да се у Србији годишње испусти у ваздух 150.000 тона загађујућих материја као последица сагоревања фосилних горива у возилима. Он је приметио да је аутомобилизам изменио цивилизацију, а да је сада време да екологија измени аутомобилизам.
Сајам аутомобила већ осму годину заредом организује избор ЕКО-аутомобила године, како би нагласио зелену димензију ове манифестације и промовисао етичко понашање и подизање свести о потреби очувања природних ресурса, заштити животне средине и корпоративној одговорности.