Србија ће истрајати у борби са загађењем ваздуха и животне средине

Србија ће истрајати у борби са загађењем ваздуха и животне средине

Министар заштите животне средине Горан Триван рекао је да Србија има природне ресурсе који нам  омогућују  да се одржимо и опстанемо у налету климатских промена, које су планетарне и готово незаустављиве,  а да ли ће то тако и бити зависи од свих нас, наших одлука и практичних решења којима ћемо заштитити животну средину од даље деградације. „Ваздух је примаран за здравље људи и животну средину, без кисеоника не можемо, а један од највећих загађивача је саобраћај, велика  емисија штетних  гасова из старих аутомобила којих је превише у нашој земљи. Истрајаћемо у иницијативи да се у Србији од наредне године забрани  увоз половних аутомобила са евро 3 мотором, ако не и евро 4 и да се  створе услови и олакшице како би се  повећала  употреба елекричних и хибридних возила”, изјавио  је Триван на Сајму аутомобила у Београду приликом доделе признања за  ЕКО-атомобил 2019.године у Србији, које је припало Тојоти Короли 1.8 хибрид.

Он је рекао да отпора има али да су аргументи неумољиви. Указао је да према процени Светске здравствене организације у Србији годишње умре 6.500 грађана од последица загађења ваздуха. Навео је да је у нашој земљи више од половине возила старије од 10 година, и да се, ако наставимо са увозом таквих возила претварамо у европско гробље аутомобила.

У Европи је више од милион електричних возила и  не постоји ниједан разлог да их у Србији не буде више од садашњих 250, рекао је министар указујући да нам је у достизању  европских еколошких стандарда најважније да смањимо загађење животне средине.

Директор Агенције за заштиту животне средине Филип Радовић изнео је податак  да се у Србији годишње испусти у ваздух 150.000 тона загађујућих материја  као последица сагоревања фосилних горива у возилима. Он је приметио да је аутомобилизам изменио цивилизацију, а да је сада време да екологија измени аутомобилизам.

Сајам аутомобила већ осму годину заредом организује избор ЕКО-аутомобила године, како би нагласио зелену димензију ове манифестације и промовисао етичко понашање и подизање свести о потреби очувања природних ресурса, заштити животне средине и корпоративној одговорности.