Измена и допуна Уредбе о условима и начину спровођења субвенционисане куповине нових возила која имају искључиво електрични погон и возила која покреће хибридни погон
На основу члана 8. Закона о буџету Републике Србије за 2021. годину, Влада Републике Србије донела је Уредбу о условима и начину спровођења субвенционисане куповинe нових возила која имају искључиво електрични погон, као и возила која уз мотор са унутрашњим сагоревањем покреће и електрични погон (хибридни погон), "Службени гласник РС", бр. 156 од 25. децембра 2020, 53 од 28. маја 2021.
Циљ Уредбе је да подстакне коришћење еколошки прихватљивог вида транспорта. Донета је у оквиру спровођења мера за побољшање квалитета ваздуха и за унапређење квалитета животне средине.
Уредба о условима и начину спровођења субвенционисане куповине нових електричних и возила која уз мотор са унутрашњим сагоревањем покреће и електрични погон (хибридна возила) измењена је у члану 4.
- За возила врсте М1 (путничко возило које има највише 9 места за седење) и N1 (теретно возило чија маса не прелази 3,5 тона) која покреће хибридни погон који уз мотор са унутрашњим сагоревањем има електрични погон тако да возило може без активирања мотора са унутрашњим сагоревањем одређено време самостално да се креће искључиво на електрични погон, уз обавезу да поседује спољни прикључак за струју као и за електрична возила са уграђеним саставом за продужење аутономије кретања са емисијама CO2/km до највише 50 g/km уведена и специфицирана и врста обрачуна по WLTP методологији (WLTP – пондерисана комбинована вредност), за који се одобрана 3.500 евра у динарима, по средњем курсу НБС, на дан уплате;
- За возила врсте М1 и N1 која покреће хибридни погон који уз мотор са унутрашњим сагоревањем има барем један електрични мотор и може да се без активирања мотора са унутрашњим сагоревањем одређено време самостално креће искључиво на електрични погон, при чему се производња електричне енергије за допуну батерија обавља унутар самог возила, измењена је висина дозвољених емисија CO2 са досадашњих 100 g/km на максимално дозвољених 140 g/km обрачунатим по WLTP методологији (WLTP – комбинована вредност), за које се одобрава 2.500 евра у динарима, по средњем курсу НБС, на дан уплате.
Износи субвенција за возила на електрични и хибридни погон:
- За возила врсте L1 и L2 (мопеди и лаки трицикли), 250 евра у динарској противвредности по званичном средњем дневном курсу Народне банке Србије, на дан уплате купопродајне цене;
- За возила врсте L3 – L7 (мотоцикли и тешки трицикли), 500 евра у динарској противвредности по званичном средњем дневном курсу Народне банке Србије, на дан уплате купопродајне цене;
- За возила врсте М1 и N1 (путничко возило врсте М које има највише девет 9 места за седење укључујући и седиште возача и возило врсте N чија највећа дозвољена маса не прелази 3,5 t.), искључиво на електрични погон, 5.000 евра у динарској противвредности по званичном средњем дневном курсу Народне банке Србије, на дан уплате купопродајне цене;
- За возила врсте М1 и N1 (путничко возило врсте М које има највише девет 9 места за седење укључујући и седиште возача и возило врсте N чија највећа дозвољена маса не прелази 3,5 t.), која покреће хибридни погон који уз мотор са унутрашњим сагоревањем има електрични погон тако да возило може без активирања мотора са унутрашњим сагоревањем одређено време самостално да се креће искључиво на електрични погон, уз обавезу да поседује спољни прикључак за струју односно да се пуњење батерија може остварити и из спољног извора електричне енергије (PHEV Plug In Hybrid Electric Vehicle), као и за електрична возила са уграђеним саставом за продужење аутономије кретања (range extender) са емисијама CO2/km до највише 50 g/km обрачунатим по WLTP методологији (WLTP – пондерисана комбинована вредност – WLTP weighted combined value), 3.500 евра у динарској противвредности по званичном средњем дневном курсу Народне банке Србије, на дан уплате купопродајне цене;
- За возила врсте М1 и N1 (путничко возило врсте М које има највише девет 9 места за седење укључујући и седиште возача и возило врсте N чија највећа дозвољена маса не прелази 3,5 t.) која покреће хибридни погон који уз мотор са унутрашњим сагоревањем има барем један електрични мотор и може да се без активирања мотора са унутрашњим сагоревањем одређено време самостално креће искључиво на електрични погон, при чему се производња електричне енергије за допуну батерија обавља унутар самог возила, са емисијама CO2 до највише 140 g/km обрачунатим по WLTP методологији (WLTP – комбинована вредност – WLTP combined value), 2.500 евра у динарској противвредности по званичном средњем дневном курсу Народне банке Србије, на дан уплате купопродајне цене.
Детаљан текст Уредбе о условима и начину спровођења субвенционисане куповине нових возила која имају искључиво електрични погон, као и возила која уз мотор са унутрашњим сагоревањем покреће и електрични погон (хибридни погон) може се погледати на линку:
https://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/sgrs/vlada/uredba/2020/156/6/reg