Izmena i dopuna Uredbe o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane kupovine novih vozila koja imaju isključivo električni pogon i vozila koja pokreće hibridni pogon

Izmena i dopuna Uredbe o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane kupovine novih vozila koja imaju isključivo električni pogon i vozila koja pokreće hibridni pogon

Na osnovu člana 8. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2021. godinu, Vlada Republike Srbije donela je Uredbu o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane kupovine novih vozila koja imaju isključivo električni pogon, kao i vozila koja uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem pokreće i električni pogon (hibridni pogon), "Službeni glasnik RS", br. 156 od 25. decembra 2020, 53 od 28. maja 2021.

Cilj Uredbe je da podstakne korišćenje ekološki prihvatljivog vida transporta. Doneta je u okviru sprovođenja mera za poboljšanje kvaliteta vazduha i za unapređenje kvaliteta životne sredine. 

Uredba o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane kupovine novih električnih i  vozila koja uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem pokreće i električni pogon (hibridna vozila) izmenjena je u članu 4.

  1. Za vozila vrste M1 (putničko vozilo koje ima najviše 9 mesta za sedenje) i N1 (teretno vozilo čija masa ne prelazi 3,5 tona) koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima električni pogon tako da vozilo može bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno da se kreće isključivo na električni pogon, uz obavezu da poseduje spoljni priključak za struju  kao i za električna vozila sa ugrađenim sastavom za produženje autonomije kretanja sa emisijama CO2/km do najviše 50 g/km uvedena i specificirana i vrsta obračuna po WLTP metodologiji (WLTP – ponderisana kombinovana vrednost), za koji se odobrana 3.500 evra u dinarima, po srednjem kursu NBS, na dan uplate; 
  2. Za vozila vrste M1 i N1 koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima barem jedan električni motor i može da se bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno kreće isključivo na električni pogon, pri čemu se proizvodnja električne energije za dopunu baterija obavlja unutar samog vozila, izmenjena je visina dozvoljenih emisija CO2 sa dosadašnjih 100 g/km na maksimalno dozvoljenih 140 g/km obračunatim po WLTP metodologiji (WLTP – kombinovana vrednost), za koje se odobrava 2.500 evra u dinarima, po srednjem kursu NBS, na dan uplate.

Iznosi subvencija za vozila na električni i hibridni pogon:

  1. Za vozila vrste L1 i L2 (mopedi i laki tricikli), 250 evra u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem dnevnom kursu Narodne banke Srbije, na dan uplate kupoprodajne cene;
  2. Za vozila vrste L3 – L7 (motocikli i teški tricikli), 500 evra u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem dnevnom kursu Narodne banke Srbije, na dan uplate kupoprodajne cene;
  3. Za vozila vrste M1 i N1 (putničko vozilo vrste M koje ima najviše devet 9 mesta za sedenje uključujući i sedište vozača i vozilo vrste N čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 3,5 t.), isključivo na električni pogon, 5.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem dnevnom kursu Narodne banke Srbije, na dan uplate kupoprodajne cene;
  4. Za vozila vrste M1 i N1 (putničko vozilo vrste M koje ima najviše devet 9 mesta za sedenje uključujući i sedište vozača i vozilo vrste N čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 3,5 t.), koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima električni pogon tako da vozilo može bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno da se kreće isključivo na električni pogon, uz obavezu da poseduje spoljni priključak za struju odnosno da se punjenje baterija može ostvariti i iz spoljnog izvora električne energije (PHEV Plug In Hybrid Electric Vehicle), kao i za električna vozila sa ugrađenim sastavom za produženje autonomije kretanja (range extender) sa emisijama CO2/km do najviše 50 g/km obračunatim po WLTP metodologiji (WLTP – ponderisana kombinovana vrednost – WLTP weighted combined value), 3.500 evra u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem dnevnom kursu Narodne banke Srbije, na dan uplate kupoprodajne cene;
  5. Za vozila vrste M1 i N1 (putničko vozilo vrste M koje ima najviše devet 9 mesta za sedenje uključujući i sedište vozača i vozilo vrste N čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 3,5 t.) koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima barem jedan električni motor i može da se bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno kreće isključivo na električni pogon, pri čemu se proizvodnja električne energije za dopunu baterija obavlja unutar samog vozila, sa emisijama CO2 do najviše 140 g/km obračunatim po WLTP metodologiji (WLTP – kombinovana vrednost – WLTP combined value), 2.500 evra u dinarskoj protivvrednosti po zvaničnom srednjem dnevnom kursu Narodne banke Srbije, na dan uplate kupoprodajne cene.
     

Detaljan tekst Uredbe o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane kupovine novih vozila koja imaju isključivo električni pogon, kao i vozila koja uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem pokreće i električni pogon (hibridni pogon) može se pogledati na linku:


https://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/sgrs/vlada/uredba/2020/156/6/reg