JAVNI KONKURS ZA POPUNjAVANjE IZVRŠILAČKIH RADNIH MESTA U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE

Na osnovu člana 54. Zakona o državnim službenicima („Službeni glasnik RS”, 79/2005, 81/2005 - ispr, 83/2005 - ispr., 64/2007, 67/2007 - ispr., 116/2008, 104/2009, 99/2014, 94/2017, 95/2018, 157/2020 i 142/22) i člana 9. stav 1. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima („Službeni glasnik RS”, br. 2/2019 i 67/21) i Zaključka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava 51 broj. 112-11433/2024 od 27. novembra  2024.god., Ministarstvo zaštite životne sredine, oglašava

 

JAVNI KONKURS

ZA POPUNjAVANjE IZVRŠILAČKIH

RADNIH MESTA U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE

 

I Organ u kome se radna mesta popunjavaju:

Ministarstvo zaštite životne sredine, Beograd, Nemanjina br. 22-26.

II Radna mesta koja se popunjavaju: 

 

1.Radno mesto  za poslove saradnje sa jedinicama lokalnih samouprava u sprovođenju projekata, Odsek za sprovođenje projekata u oblasti otpadnih voda i vode za piće,  Odeljenje za upravljanje projektima u oblasti otpadnih voda i vode za piće, Sektor za planiranje i sprovođenje infrastrukturnih projekata u oblasti zaštite životne sredine, u zvanju savetnik, 1 izvršilac;

Opis poslova: učestvuje u poslovima sprovođenja, praćenja i realizacije projekata u oblasti otpadnih voda (izgradnjom ili rekonstrukcijom postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda i izgradnjom nove ili rekonstrukcijom postojeće kanalizacione mreže) i vode za piće (izgradnjom ili rekonstrukcijom postrojenja za prečišćavanje vode za piće i vodovodne mreže) koji se finansiraju iz sredstava donatorske međunarodne pomoći i/ili međunarodnih finansijskih institucija (EBRD, CEB, AFD, KFV i sl.); učestvuje u sprovođenje domaćih i međunarodnih javnih nabavki u skladu sa relevantnom procedurom utvrđenom od strane međunarodne organizacije i/ili finansijske institucije; učestvuje u izradi i ažuriranju plana javnih nabavki i prikupljanja informacija o projektno tehničkoj dokumentaciji za sprovođenje postupka javnih nabavki; vodi evidenciju podataka, priprema izveštaje o projektima i o sprovođenju javnih nabavki; priprema dokumentaciju za plaćanje i učestvuje u praćenju izvršenja zaključenih  ugovora; sarađuje sa jedinicama lokalne samouprave u pogledu pripreme i realizacije projekata iz delokruga rada Odseka; sarađuje sa relevantnim međunarodnim i nacionalnim institucijama u procesu pripreme projekata za finansiranje iz donatorske međunarodne pomoći i međunarodnih finansijskih institucija u oblasti zaštite životne sredine; izrađuje informacije o projektima iz delokruga rada Odseka; obavlja i druge poslove po nalogu šefa  Odseka.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog prirodno-matematičkih, društveno-humanističkih  ili tehničko-tehnoloških nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, najmanje 3 godina radnog iskustva u struci, kao i potrebne kompetencije za obavljanje poslova radnog mesta.

Mesto rada: Novi Beograd, ul. Omladinskih brigada br.1

Obrazac za prijavu na javni konkurs možete preuzeti ovde

2.Radno mesto za podršku  praćenja rada regionalnih centara, Odsek za razvoj sistema upravljanja otpadom i saradnju sa jedinicama lokalne samouprave, Odeljenje za upravljanje otpadom, Sektor za upravljanje otpadom i otpadnim vodama, u zvanju savetnik, 1 izvršilac;

Opis poslova: Učestvuje u pripremi  izrade  regionalnih planova upravljanja otpadom; vodi bazu regionalnih centara i vrši poslove koordinacije rada regionalnih centara; rad na stvaranju uslova za uspostavljanje novih regionalnih centara; prati razvoj i rad uspostavljenih regionalnih centara za upravljanje otpadom; sarađuje sa jedinicima lokalne samouprave za razvoj sistema integrisanja u region; učestvuje u radu stručnih komisija; sarađuje sa drugim organima državne uprave, naučno-istraživačkim institucijama i nevladinim sektorom; obavlja i druge poslove po nalogu šefa Odseka.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja prirodno-matematičkih ili tehničko-tehnoloških nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu,položen državni stručni ispit, radno iskustvo u struci od najmanje 3 godine, kao i potrebne kompetencije za obavljanje poslova radnog mesta.

Mesto rada: Novi Beograd, ul. Omladinskih brigada br.1

Obrazac za prijavu na javni konkurs možete preuzeti ovde

3.Radno mesto za  normativne poslove u oblasti zaštite prirode, zemljišta, ribljeg fonda i klimatskih promena, Odeljenje za normativne poslove, harmonizaciju propisa, upravne i upravno-nadzorne poslove u oblasti zaštite životne sredine, uže unutrašnje jedinice izvan sastava sektora, u zvanju   savetnik,  1 izvršilac;

Opis poslova: Prati i analizira propise od značaja za pripremu podzakonskih akata u oblasti zaštite prirode, zemljišta, ribljeg fonda i klimatskih promena; priprema predloge uredbi i pravilnika i predloge drugih propisa u oblasti zaštite prirode, zemljišta, ribljeg fonda i klimatskih promena; analizira propise iz oblasti zaštite prirode, odnosno zaštite prirodnih celina od značaja za Republiku Srbiju, međunarodnog prometa  zaštićenih biljnih i životinjskih vrsta, kao i zaštite zemljišta, ribljeg fonda i klimatskih promena; izrađuje predlog mišljenja o njihovoj primeni, prati međusobnu usaglašenost i usaglašenost sa propisima iz delokruga rada drugih organa i posebnih organizacija i predlaže njihovo usaglašavanje; priprema mišljenja na nacrte zakona i predloge drugih propisa koje izrađuju drugi organi, odnosno propise koje donose imaoci javnih ovlašćenja; obavlja i druge poslove iz delokruga rada Ministarstva po nalogu načelnika Odeljenja.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja pravnih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, najmanje tri godine radnog iskustva u struci, kao i potrebne kompetencije za obavljanje poslova radnog mesta. 

Mesto rada: Novi Beograd, ul. Omladinskih brigada br.1

Obrazac za prijavu na javni konkurs možete preuzeti ovde           

III Faze izbornog postupka i učešće kandidata:

Saglasno članu 9. Zakona o državnim službenicima, kandidatima pri zapošljavanju u državni organ, pod jednakim uslovima, dostupna su sva radna mesta i izbor kandidata se vrši na osnovu provere kompetencija.

Izborni postupak se sprovodi iz više obaveznih faza i to sledećim redosledom: provera opštih funkcionalnih kompetencija, provera posebnih funkcionalnih kompetencija, provera ponašajnih kompetencija i intervju sa Konkursnom komisijom.

U svakoj fazi izbornog postupka vrši se vrednovanje kandidata i samo kandidat koji ispuni unapred određeno merilo za proveru određene kompetencije u jednoj fazi izbornog postupka može da učestvuje u proveri sledeće kompetencije u istoj ili narednoj fazi.

Kandidatima koji učestvuju u izbornom postupku prvo se proveravaju opšte funkcionalne kompetencije.

 

Provera opštih funkcionalnih kompetencija za sva izvršilačka radna mesta: 

  • „Organizacija i rad državnih organa Republike Srbije“ - proveravaće se putem  testa (pisano),
  • „Digitalna pismenost“ – proveravaće se rešavanjem zadataka (praktičnim radom na računaru),
  • „Poslovna komunikacija“ – proveravaće se putem simulacije (pisano).

 

Napomena: U pogledu provere opšte funkcionalne kompetencije „Digitalna pismenost“ (posedovanju znanja i veština u osnovama korišćenja računara, osnovama korišćenja interneta, obradi teksta i i tabela, tabelarne kalkulacije), ako kandidat  poseduje važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o posedovanju znanja i veština iz navedenih oblasti, na traženom nivou i želi da na osnovu njega bude oslobođen testiranja kompetencije – Digitalna pismenost, neophodno je da uz prijavni obrazac (uredno i u potpunosti popunjen u delu *Rad na računaru), dostavi i traženi dokaz u originalu ili overenoj fotokopiji.

Konkursna komisija može odlučiti da se kandidatu izvrši provera navedene kompetencije, ako uvidom u dostavljeni dokaz ne može potpuno da oceni posedovanje ove kompetencije.

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru opštih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima, www.suk.gov.rs.

 

Provera posebnih funkcionalnih kompetencija:

Nakon prijema izveštaja o rezultatima provere opštih funkcionalnih kompetencija, među kandidatima koji su ispunili merila za proveru opštih funkcionalnih kompetencija, vrši se provera posebnih funkcionalnih kompetencija, i to:

 

Za radno mesto pod rednim brojem 1:

  1. Posebne funkcionalne kompetencije u određenoj oblasti rada - stručno – operativni poslovi (tehnike obrade i izrade pregleda podataka) proveravaće se putem simulacije pisano.
  2. Posebne funkcionalne kompetencije za određeno radno mesto -  planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa ( Strategija upravljanja vodama do 2034 god.) proveravaće se putem simulacije pisano.
  3. Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto – strani jezik – engleski jezik nivo B1 – proveravaće se pisanim putem  (putem testa) .

 

Za radno mesto pod rednim brojem 2:

  1. Posebne funkcionalne kompetencije u određenoj oblasti rada  - stručno – operativni poslovi (metode i tehnike izrade izveštaja na osnovu određenih evidencija) proveravaće se putem simulacije pisano.
  2. Posebne funkcionalne kompetencije za određeno radno mesto -  planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o upravljanju otpadom ) proveravaće se putem simulacije pisano.
  3. Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto – strani jezik – engleski jezik nivo B1 – proveravaće se pisanim putem  (putem testa) .

 

Za radno mesto pod rednim brojem 3:

  1. Posebne funkcionalne kompetencije u određenoj oblasti rada  - normativni poslovi (zakonodavni  proces ) proveravaće se putem simulacije pisano.
  2. Posebne funkcionalne kompetencije za određeno radno mesto -  planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o zaštiti i održivom korišćenju ribljeg fonda) proveravaće se putem simulacije pisano.
  3. Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto – strani jezik – engleski jezik nivo A2 – proveravaće se pisanim putem  (putem testa) .

Napomena za radno mesto -  1,2 i 3 u kome je kao Posebna funkcionalna kompetencija  naveden strani jezik – Engleski jezik: Ako kandidat poseduje važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o znanju engleskog jezika, na traženom nivou, i želi da na osnovu njega bude oslobođen testiranja kompetencije znanje stranog jezika, neophodno je da uz prijavni obrazac (uredno i u potpunosti popunjen u delu * Znanje stranih jezika koji su traženi konkursom), dostavi i traženi dokaz u originalu ili overenoj fotokopiji. Osim za radna mesta  gde je izričito  naglašeno da se provera vrši putem testa.

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru posebnih funkcionalnih komptencija mogu se naći na sajtu Ministarstva zaštite životne sredine, www.ekologija.gov.rs.

 

Provera ponašajnih kompetencija za sva izvršilačka radna mesta:

Ponašajne kompetencije za radna mesta (upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orijentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa, savesnost, posvećenost i integritet) - proveravaće se putem psihometrijskih testova i intervjua baziranog na kompetencijama.

 

Intervju sa Konkursnom komisijom za sva izvršilačka radna mesta:

Procena motivacije za rad na radnom mestu u organu i prihvatanje vrednosti državnih organa – proveravaće se putem intervjua sa Konkursnom komisijom (usmeno).

 

IV Adresa na koju se podnosi popunjen obrazac prijave na javni konkurs: Prijave na konkurs šalju se poštom ili predaju neposredno na pisarnici Ministarstva zaštite životne sredine, ul. Omladinskih brigada 1, 11000 Beograd  sa naznakom „Za javni konkurs”.

V Lice zaduženo za davanje obaveštenja o konkursu: Olivera Bakić Zlatković, telefon: 011/ 3131361, od 9:00 do 13:00 časova.

VI Opšti uslovi za zaposlenje: državljanstvo Republike Srbije; da je kandidat punoletan; da kandidatu ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa i da nije osuđivan na kaznu zatvora od najmanje šest meseci.

VII Rok za podnošenje prijava: rok za podnošenje prijava je 8 (osam) dana i počinje da teče narednog dana od dana objavljivanja u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

VIII Prijava na javni konkurs vrši se na Obrascu prijave koji je dostupan na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima i Ministarstva zaštite životne sredine ili u štampanoj verziji na pisarnici Ministarstva zaštite životne sredine, Beograd, Omladinskih brigada 1, Beograd. Napomena: mole se kandidati da prilikom popunjavanja Obrasca prijave obrate pažnju da su preuzeli ispravan Obrazac prijave koji se odnosi na radno mesto na koje žele da konkurišu odnosno da u gornjem levom uglu Obrasca prijave piše tačan naziv organa i radnog mesta na koje se konkuriše).

Prilikom predaje prijave na javni konkurs, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Šifra prijave unosi se u obrazac prijave nakon što Konkursna komisija sastavi spisak kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak.

Podnosilac prijave se obaveštava o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od dana prijema prijave, dostavljanjem navedenog podatka na način koji je u prijavi naznačio za dostavu obaveštenja.

Primer pravilno popunjenog obrasca prijave se može pogledati na blogu Službe za upravljanje kadrovima (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) u odeljku ,,Obrazac prijave''.

IX Dokazi koje prilažu kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom: original ili overena fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih; original ili overena fotokopija uverenja o državljanstvu; original ili overena fotokopija diplome kojom se potvrđuje stručna sprema; original ili overena fotokopija dokaza o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima (kandidati sa položenim pravosudnim ispitom umesto dokaza o položenom državnom stručnom ispitu, podnose dokaz o položenom pravosudnom ispitu); original ili overena fotokopija dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrda, rešenje i drugi akti kojima iz kojih se vidi na kojim poslovima, sa kojom stručnom spremom i u kom vremenskom periodu je stečeno iskustvo);original ili overena fotokopija dokaza o položenom ispitu za inspektora.

Napomena: Primer pravilno popunjene potvrde od poslodavca može se pogledati na blogu Službe za upravljanje kadrovima (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) u odeljku ,,Predaja dokumenata.” U okviru koraka “Predaja dokumenata” možete preuzeti šablon potvrde koju poslodavac može da popuni.

Državni službenik koji se prijavljuje na javni konkurs umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih podnosi original ili overenu fotokopiju rešenja o raspoređivanju ili premeštaju na radno mesto u organu u kome radi ili rešenja da je neraspoređen. Svi dokazi prilažu se u originalu ili fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (izuzetno u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao). Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskim upravama.

Napomena: 
            Zakonom o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS“, broj 18/16 i 95/18 - dr. propis) propisano je, između ostalog, da su organi u obavezi da po službenoj dužnosti, kada je to nephodno za odlučivanje u skladu sa zakonskim rokovima, besplatno razmenjuju, vrše uvid, obrađuju i pribavljaju lične podatke o činjenicima sadržanim u službenim evidencijama, osim ako stranka izričito izjavi da će podatke pribaviti sama.

            Dokumenta o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija su: uverenje o državljanstvu, izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima / uverenje o položenom pravosudnom ispitu. Potrebno je da kandidat u delu  Izjava* u obrascu prijave, zaokruži na koji način želi da se pribave njegovi podaci iz službenih evidencija.

X Rok za podnošenje dokaza: Kandidati koji su uspešno prošli prethodne faze izbornog postupka, pre intervjua sa Konkursnom komisijom pozivaju se da u roku od pet radnih dana od dana prijema obaveštenja, dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku.

Kandidati koji ne dostave dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku, odnosno koji na osnovu dostavljenih ili pribavljenih dokaza ne ispunjavaju uslove za zaposlenje, pismeno se obaveštavaju da su isključeni iz daljeg izbornog postupka. Dokazi se dostavljaju na navedenu adresu Ministarstva.

Kandidati koji konkurišu na više radnih mesta, koja se razlikuju u pogledu traženih dokaza o dužini radnog iskustva u struci (potvrda, rešenje i drugi akti iz kojih se vidi na kojim poslovima, u kom periodu i sa kojom stručnom spremom je stečeno radno iskustvo), dužni su da ih dostave, u originalu ili overenoj fotokopiji, prema uslovu o dužini radnog iskustva u struci iz radnih mesta na koja konkurišu. 

XI Vrsta radnog odnosa: radna mesta se popunjavaju zasnivanjem radnog odnosa na neodređeno vreme.

Kandidati koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu, podležu probnom radu od šest meseci. Kandidati bez položenog državnog stručnog ispita za rad u državnim organima primaju se na rad pod uslovom da taj ispit polože do okončanja probnog rada.

Članom 9. Zakona o državnim službenicima, propisano je da su kandidatima pri zapošljavanju u državni organ, pod jednakim uslovima dostupna sva radna mesta i da se izbor kandidata vrši na osnovu provere kompetencija. Kandidati sa položenim državnim stručnim ispitom nemaju prednost u izbornom postupku u odnosu na kandidate bez položenog državnog stručnog ispita.

XII Datum i mesto provere kompetencija učesnika konkursa u izbornom postupku:

Sa kandidatima čije su prijave blagovremene, dopuštene, razumljive, potpune i koji ispunjavaju uslove predviđene oglasom o javnom konkursu, na osnovu podataka navedenih u obrascu prijave na konkurs, izborni postupak će se sprovesti počev od 20.  januara    2025. godine, o čemu će kandidati biti obavešteni na način koji su naveli u svojim prijavama.

Provera opštih funkcionalnih kompetencija, posebnih funkcionalnih kompetencija i ponašajnih kompetencija će se obaviti u Službi za upravljanje kadrovima, u Palati Srbija, Novi Beograd, Bulevar Mihajla Pupina br. 2 (istočno krilo). Intervju sa Konkursnom komisijom će se obaviti u prostorijama Ministarstva zaštite životne sredine, SIV 3, Novi Beograd, Omladinskih brigada  br. 1.

Kandidati koji uspešno prođu jednu fazu izbornog postupka obaveštavaju se o datumu, mestu i vremenu sprovođenja naredne faze izbornog postupka na kontakte (brojeve telefona ili e-mail adrese), koje navedu u svojim obrascima prijave.

Napomene:

Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene. Javni konkurs sprovodi Konkursna komisija koju je imenovala ministarka zaštite životne sredine.

Ovaj konkurs objavljuje se na internet prezentaciji Ministarstva zaštite životne sredine (www.ekologija.gov.rs) i na oglasnoj tabli Ministarstva zaštite životne sredine, na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima: (www.suk.gov.rs), na portalu e-uprave, na internet prezentaciji, oglasnoj tabli i periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.