Na osnovu člana 68. stav 1. Zakona o državnim službenicima („Službeni glasnik RS”, br. 79/05, 81/05 – ispravka, 83/05 – ispravka, 64/07, 67/07 – ispravka, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20 i 142/22), člana 4. st. 1. i 2., a u vezi sa čl. 5. st. 1. i 4., čl. 6. i 7. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima („Službeni glasnik RS”, br. 2/19 i 67/21), Služba za upravljanje kadrovima oglašava
INTERNI KONKURS ZA POPUNjAVANjE POLOŽAJA
Organ u kome se popunjava položaj:
Ministarstvo zaštite životne sredine, Beograd
Pomoćnik ministra – rukovodilac Sektora za upravljanje otpadom i otpadnim vodama u Ministarstvu zaštite životne sredine – položaj u trećoj grupi
Opis poslova: Rukovodi, planira, usmerava i nadzire rad Sektora; daje stručna uputstva za rad državnih službenika u Sektoru; raspoređuje poslove na uže unutrašnje jedinice i državne službenike; obavlja najsloženije poslove iz delokruga Sektora; daje mišljenja u vezi primene zakona i drugih propisa iz delokruga Sektora; podnosi izveštaje o radu Sektora; učestvuje u radu radnih tela Vlade i Narodne Skupštine; ostvaruje saradnju iz delokruga Sektora sa drugim organima; učestvuje u procesima koji su u vezi sa stručnim usavršavanjem u Sektoru; obavlja i druge poslove koje odredi ministar.
Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno naučnog polja tehničko-tehnoloških ili iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, najmanje devet godina radnog iskustva u struci ili sedam godina radnog iskustva u struci od kojih najmanje dve godine na rukovodećim radnim mestima ili pet godina radnog iskustva na rukovodećim radnim mestima, kao i potrebne kompetencije za obavljanje poslova radnog mesta; državljanstvo Republike Srbije; da učesnicima konkursa ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa i da nisu osuđivani na kaznu zatvora od najmanje šest meseci.
U izbornom postupku proveravaju se:
- Opšte funkcionalne kompetencije i to:
• Organizacija i rad državnih organa RS – provera će se vršiti putem testa.
• Digitalna pismenost - provera će se vršiti praktičnim radom na računaru ili uvidom u dokaz o znanju rada na računaru.
• Poslovna komunikacija – provera će se vršiti putem testa.
- Posebne funkcionalne kompetencije i to:
* Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada i to:
1. Posebna funkcionalna kompetencija za oblast rada poslovi rukovođenja (opšti, strategijski i finansijski menadžment; upravljanje ljudskim resursima bazirano na kompetencijama; organizaciono ponašanje) – provera će se vršiti putem usmene simulacije.
*Posebne funkcionalne kompetencije za radno mesto i to:
2. Posebna funkcionalna kompetencija za radno mesto – Planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (3akon o zaštiti životne sredine; Zakon o upravljanju otpadom; Zakon o ambalaži i ambalažnom otpadu; Strategija upravljanja vodama do 2034. godine; Program upravljanja otpadom u Republici Srbiji za period 2022-2031. godine.) – provera će se vršiti putem usmene simulacije.
3. Posebna funkcionalna kompetencija za radno mesto – Strani jezik – Engleski jezik, nivo B2 - provera će se vršiti putem testa ili uvidom u dokaz o znanju engleskog jezika – nivo B2.
- Ponašajne kompetencije (Upravljanje informacijama; Upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata; Orijentacija ka učenju i promenama; Izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa; Savesnost, posvećenost i integritet; Upravljanje ljudskim resursima; Strateško upravljanje) provera će se vršiti putem psihometrijskih testova i intervjua baziranom na kompetencijama.
- Intervju sa konkursnom komisijom (procena motivacije za rad na radnom mestu i prihvatanje vrednosti državnih organa).
Trajanje rada na položaju i mesto rada: rad na položaju traje pet godina, a mesto rada je Beograd, Nemanjina br. 22-26.
Rok za podnošenje prijave na konkurs: 8 dana. Rok počinje da teče narednog dana od dana kada je interni konkurs oglašen.
Rok počinje da teče od 26.07.2024. godine i ističe 02.08.2024. godine.
Sadržina prijave na konkurs: prijava na konkurs sadrži: podatke o konkursu; lične podatke; adresu stanovanja; telefon, elektronsku adresu; obrazovanje, stručne i druge ispite podnosioca prijave koji su uslov za zasnivanje radnog odnosa; podatak o znanju rada na računaru; podatak o znanju engleskog jezika - nivo B2; dodatne edukacije; radno iskustvo; pravo učešća na internom konkursu; posebne uslove; posebne izjave od značaja za učešće u konkursnim postupcima u državnim organima. Prijava na konkurs mora biti svojeručno potpisana.
Pravo učešća na internom konkursu: pravo da učestvuju na internom konkursu imaju samo državni službenici iz organa državne uprave i službi Vlade za koje je po osnovu vrednovanja radne uspešnosti utvrđeno da su u poslednja dva uzastopna vrednovanja radne uspešnosti prevazišli očekivanja, kao i državni službenici koji su već na položaju, kojima je proteklo vreme na koje su postavljeni, koji su podneli ostavku na položaj ili kojima je položaj ukinut, ako su pohađali program obuke u skladu sa članom 45. stav 4. Zakona o državnim službenicima.
Prijava na interni konkurs može se podneti putem pošte ili neposredno na adresu navedenu u tekstu oglasa.
Prijava na interni konkurs vrši se na Obrascu prijave koji je dostupan na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima ili u štampanoj verziji na pisarnici Službe za upravljanje kadrovima, Novi Beograd, Bulevar Mihajla Pupina br. 2.
Prilikom predaje prijave na interni konkurs prijava dobija šifru pod kojom podnosioci prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Podnosioci prijave se obaveštavaju o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od prijema prijave, dostavljanjem navedenog podatka na način koji je u prijavi naznačen za dostavu obaveštenja.
Dokazi koji se prilažu uz obrazac prijave su: pisani dokaz o znanju rada na računaru i pisani dokaz o znanju engleskog jezika - nivo B2.
Kandidati koji uz obrazac prijave dostave pisani dokaz o znanju rada na računaru biće oslobođeni provere kompetencije „Digitalna pismenost“ sem ukoliko komisija odluči da se priloženi dokaz ne može prihvatiti kao dokaz kojim se kandidati oslobađaju od provere opšte kompetencije „Digitalna pismenost“.
Kandidati koji uz obrazac prijave dostave važeći sertifikat, potvrdu ili drugi dokaz o znanju engleskog jezika – nivo B2 biće oslobođeni provere kompetencije znanje engleskog jezika – nivo B2, sem ukoliko komisija odluči da se priloženi dokaz ne može prihvatiti kao dokaz kojim se kandidati oslobađaju od pisane/usmene provere znanje engleskog jezika – nivo B2.
Ostali dokazi koje prilažu samo kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom: diploma o stručnoj spremi; uverenje o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima (lica sa položenim pravosudnim ispitom umesto uverenja o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima dostavljaju uverenje o položenom pravosudnom ispitu); isprave kojima se dokazuje radno iskustvo u struci (potvrde, rešenja i drugi akti iz kojih se vidi na kojim poslovima, sa kojom stručnom spremom i u kom periodu je stečeno radno iskustvo); isprave kojima se dokazuje pravo učešća na internom konkursu (rešenje o radnoj uspešnosti kojim je utvrđeno da su u poslednja dva uzastupna vrednovanja radne uspešnosti prevazišli očekivanja, ili rešenje o postavljenju na položaj, ili rešenje o prestanku rada na položaju, da su pohađali program obuke iz člana 45. stav 4. Zakona o državnim službenicima).
Kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa konkursnom komisijom biće pozvani da, u roku od pet radnih dana od dana prijema obaveštenja, dostave ostale dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku. Kandidati koji ne dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku, odnosno koji na osnovu dostavljenih ili pribavljenih dokaza ne ispunjavaju uslove za zaposlenje, pismeno se obaveštavaju da su isključeni iz daljeg izbornog postupka. Dokazi se dostavljaju na navedenu adresu Službe za upravljanje kadrovima.
Svi dokazi koji se prilažu moraju biti na jeziku i pismu koji je u službenoj upotrebi državnih organa Republike Srbije, tako da se uz ispravu sastavljenu na stranom jeziku prilaže propisani overen prevod na srpski jezik.
Svi dokazi prilažu se u originalu ili overenoj fotokopiji kod javnog beležnika (izuzetno u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama, kao povereni posao). Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskim upravama.
Odredbom člana 9. i člana 103. Zakona o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS“, br. 18/16, 95/18 - autentično tumačenje i 2/23 - odluka US) propisano je, između ostalog, da organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, osim ako stranke izričito izjave da će podatke pribaviti same.
Potrebno je da učesnici konkursa, u obrascu prijave na konkurs navedu za koju se od predviđenih mogućnosti opredeljuju, da organ pribavi podatke o kojima se vodi službena evidencija ili da će to kandidati učiniti sami.
Dokumenti o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija su: uverenje o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima, odnosno uverenje o položenom pravosudnom ispitu.
Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru opštih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na sajtu Službe za upravljanje kadrovima, www.suk.gov.rs.
Adresa na koju se podnose prijave za konkurs: Vlada, Služba za upravljanje kadrovima, 11070 Novi Beograd, Bulevar Mihajla Pupina br. 2, sa naznakom „Za interni konkurs - popunjavanje položaja (navesti naziv položaja za koji se podnosi prijava)”.
Lice zaduženo za davanje obaveštenja o konkursu, u periodu od 10–12 časova: Obren Čavić, tel. 011/31-30-901, Služba za upravljanje kadrovima.
Datum oglašavanja: 25.07.2024. godine.
Napomena:
Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene.
Ovaj oglas objavljuje se na internet prezentaciji i oglasnoj tabli Ministarstva zaštite životne sredine, na internet prezentaciji i oglasnoj tabli Službe za upravljanje kadrovima.
U Službi za upravljanje kadrovima može se izvršiti uvid u akt o sistematizaciji poslova u organu u kom se popunjava položaj koji je predmet ovog konkursa.
Termini koji su u ovom oglasu izraženi u gramatičkom muškom rodu podrazumevaju prirodni muški i ženski rod lica na koje se odnose.